Khao Sok. I päev.

Surat Thanisse jõudsime 13. septembri varahommikul. Rong pidi jõudma küll juba 6.30, kuid nagu Tais kombeks, on igasugused ajalised määratlused pigem illustratiivse tähendusega. Pikk öine rongisõit, seekord 2 klassi toolides, oli küllaltki sündmustevaene, kuid seda kirkamatena paistsid need üksikud maiuspalad.

20140912_175126

Esiteks, juba varasemalt tuttavad mittesulguvad aknad, mis olid, vaatamata sisse vihisevale tuulele ja troopilisele vihmale, valla ka kogu ligi 13 tunnise reisi. Kuigi ilm muutus mägede poole liikudes kergelt jahedamaks, asusid inimesed siiski agaralt klõpsutama laes uhavate ventilaatorite nuppe, et neile veelgi hoogu lisada. Vaatamata peale kuhjatud riidehunnikutele oli Kadril rongist maha astudes hääl läinud.

20140912_234620

Reisi tõeliseks tähtsündmuseks oli muidugi aga vetsukülastus, mida nii pikal sõidul kuidagi edasi lükata ei andnud. Suhtusime vetsukülastusse oma varasemate kogemuste põhjal üpriski ettevaatlikult, arutasime asja enne pikalt ja inspekteerisime eelnevate kundede grimasse. Lõpuks oli aga käes ka meie kord. Oh „üllatust“, tegemist ei olnud euroopa stiilis tualetiga, aga pole hullu, oleme sellise asjaga ka varem kokku puutunud. Olukorra tegi keeruliseks asjaolu, et pott oli ise põlvekõrgune, katsu sa selle libeda asja otsas kindlalt kükakil püsida, püksid rebadel, rong igas suunas põrkamas. Otsustasime ohutuse mõttes selle terve rulli vetsupaberiga vooderdada (1 rull näkku), et ajada asi ära eurooplasele harjumuspäraselt. Liikudes edasi järgmise etapi-kätepesu, juurde sattusime silmitsi järgmise kurioosumiga. Kraanikausil puudus äravool (kraanikausil endal oli see küll olemas, aga puudus seda kogu ülejäänud kanalisatsioonisüsteemiga ühendav vahelüli), kätepesuvesi väljus rõõmsal vulinal mööda voolikut otse põrandale pritsideks jalgu jääjad „mõnusalt“ märjaks. Selleks, et ikka kogu põrand ujuks oli äravooluava kraanikausi vastasseinas.

P.S. Kadril õnnestus saatust trotsides ning rongiaknaga võideldes osavalt fileerida oma nimetissõrm. Ootamatult hakkas Kadri valust niutsuma ja ussikombel akna vahel väänlema. Saamata aru milles on probleem ei asunud ka Triin teda abistama, vaid jälgis kogu vaatemängu hämmeldunud silmil.

20140912_234604

Kangete ja unistena jõudsime lõpuks esimesse vahepeatusse, Surat Thanisse. Asusime kiirelt otsima bussipeatust, üritades kõrvale põigelda paljudest „reisikorraldajatest“, kes soovisid tungivalt teada, kuhu me teel oleme ja, mida nad meile kõike pakkuda saaksid. Õnneks olime teinud ära korraliku kodutöö ja oskasime end nende sahkerdajate eest hoida. Suundusime kindal sammul kohaliku bussipeatuse poole ja lunastasime rahulikult külamehelt 120 bahti eest bussipiletid Khao Sokki. Sõit kestis 2,5 tundi ning järgmises peatuses oli meil vastas juba Smiley Bungalowde autojuht.

Khao Soki rahvuspark (asutatud 1980) asub Bangkokist üsna kaugel lõunas. Rahvuspark katab 739 km² suuruse maa-ala, kaitstes Lõuna Tai suurimat põlismetsamassiivi, mis on vanem ja liigirohkem kui Amazonase vihmamets. Park laiub lubjakivist mäeahelikul, mille tõttu on antud piirkond Tai sademeterohkeim (aastane sademetehulk 3500mm). Aprillist kuni detsembrini valitseb siin vihmaperiood ning meie sattusime siia just vihmaperioodi kõige märjemalt ajal. Pidevast tugevast vihmast tingitud erosioon on loonud siia ka märkimisväärse karstiala.

Peale niigi väsitavat reisi pidime pakikandja puudumisel esmalt oma hiiglaslikud kotihunnikud üles vedama järsust ja libedast puutrepist, mis viis meie isiklikku bungalowsse. Seadnud end sisse varesejalgadel seisvasse puuonni, tõttasime ümbruskonda uudistama. Meie ees avanesid lõputud lopsakad vaated vihmametsaga kaetud mägedele ja lubjakivikaljudele ning siinseal vohavatele rambutani- ja mangostanipuudele, mis Tais kasvavad nagu umbrohi. Juba esimesel õhtul asusime oma rõdule ulatuvalt rambutanipuu oksalt vastvalminud vilju noppima. Tüüpilisele lääne turistile kohaselt jätkasime oma range Malarone kuuriga ja asusime kokku ostma erinevaid putukatõrjevahendeid. Nii see õhtu mööduski juba hommikul alanud katkendliku paduvihma ladinas.